Prodáváte nemovitost? Pozor na chyby při stanovování její prodejní ceny

Pokud se neuchýlíte k výkupu nemovitosti, budete muset prodat nemovitost tradiční cestou čili cestou skrze prodejní a inzertní portály. Nebo zvolíte realitní kanceláře, ale ty jsou většinou až tou poslední možností. V případě, že jste nemovitost nafotili a chystáte se ji umístit na internet, měli byste správně určit její cenu. Právě v této věci velmi často chybujeme. Jak najít odpovídající hodnotu, která nebude ani příliš přestřelená, ale zase nebude ani příliš nízká?

Neporovnávejte na realitních portálech

Velmi často se chceme odpíchnout od cen nemovitostí, které jsou na trhu nabízeny. Jenže realitní portály mohou nabízet trochu zkreslená čísla, která se od reálných prodejů mohou lišit, a to ve výsledku až o několik desítek procent. Na realitních serverech se mnohdy počítá s tím, že budou budoucí majitelé chtít smlouvat čili ceny jsou velmi často přestřeleny. Na základě toho byste však chybně mohli určit cenu prodávané nemovitosti a mohlo by se vám stát, že se nemovitost prakticky prodávat nebude.

Tak ať se nedostanete na tu stranu majitelů nemovitostí, kteří budou na svého kupce čekat dlouhé roky.

Neustálé sčítání dosavadních nákladů

Mnoho majitelů nemovitostí chce získat alespoň to, co do nemovitostí jednoho dne „vrazili”. Jenže pokud byste neustále sčítaly vynaložené náklady, pravděpodobně byste nikdy nedošli k nějaké konkrétní cifře, která by byla pro nakupující přijatelná. 

Je nutné si uvědomit, že náklady, které kdy byly do nemovitostí investované, potenciální kupce vůbec nezajímají. Zajímá je pouze jedno, a sice hodnota, která je poměřována k požadované ceně nemovitosti.

Podřizování se vlastní potřebě

Při prodávání nemovitosti a také při stanovování její ceny bychom se měli oprostit od sebe samotného. Pokud budeme potřebu prodat nemovitost klást na první místo, záhy zjistíme, že buďto chceme až příliš mnoho, nebo nabízíme nemovitost značně pod cenou. 

Na stanovování ceny za nemovitost má tedy vliv mnoho faktorů. Myslete tedy na to.